Начелник општине Фоча Милан Вукадиновић рекао је да је почетак изградње саобраћајнице од Тјентишта долином Сутјеске до ушћа са Дрином огроман искорак и стратешки битан пројекат за цијелу Републику Српску, а посебно за спајање регија Источне и Старе Херцеговине.
Вукадиновић је истакао да ће боља друмска веза омогућити развој привреде, веће искоришћавање туристичких потенцијала и повезивање туристичке понуде од Златибора до приморја.
“Када кренемо од западне Србије, Андрићграда и Вишеграда, па преко Сарајевско-романијског платоа и Фоче, сјевера Црне Горе, Требиња, па до приморја Дубровника и осталих градова, ова путна комуникација допринијеће развоју наших тиристичких капацитета”, рекао је Вукадиновић данас на Тјентишту гдје је озваничен почетак градње новог пута.
Указујући на утицај квалитета путева на развој привреде, Вукадиновић је подсјетио да је путна мрежа на подручју општине Фоча у изузетно лошем стању, те да је тренутно блокада путне комуникације према Сарајеву, што утиче на пословање фочанских привредника.
“Апеловао бих да пута комуникација према Шћепан Пољу буде у фокусу дјеловања свих начелника и градоначелника регије и да, у сарадњи са нашим институцијама – Владом и предсједником, пробамо у што скорије вријеме имати пристојну саобраћајну везу према Подгорици, односно ту трансверзалу међунардног значаја Сарајево-Подгорица-Тирана”, навео је Вукадиновић.
Начелник општине Гацко Огњен Милинковић наводи да је магистрала од Фоче према Гацку и даље према Требињу и приморју најважнија крвна жила у источном дијелу Републике Српске.
“Прије десетак година завршен је један од најтежих путних проблема – превој Чемерно, изградњом тунела, а сада крећемо у сљедећу фазу, која је остала тешка, да се избјегне превој Пријеђел потпуно новим путем долином Сутјеске и Дрине. То ће значајно олакшати саобраћај и допринијети побољшању животних услова”, рекао је Милинковић.
Овај посао вриједан 36,6 милиона КМ повјерен је предузећу “Мркоњићпутеви”.
Шеф градилишта Срђан Берић каже да ће се на новој траси пута градити два моста- један на ријеци Сутјесци, дужине око 100 метара, а други на Дрини, на ушћу Сутјеске у ову ријеку.
“Мост на Дрини биће дужине 280 метара. Тренутно се изводе геодетски радови на траси, а идуће седмице улазимо у припремне радове раскресивања шибља и крчења трасе, да бисмо за десетак дана увели тешку грађевинску механизацију и ушли у земљане радове”, рекао је Берић.
ИЗВОР: СРНА